よろづやアンテナ

ITから生活の参考になる情報を備忘録代わりに残していきます

MR.BIGの曲「I Don't Want to Be Happy」の雰囲気が好き 歌詞付き

今は朝の4時ですが、MR.BIGを聴いています。やっぱり名曲ばかりです。昔から好きな洋楽ロックバンドです。


そして、MR.BIGの曲「I Don't Want to Be Happy」の雰囲気が好きで、なんでしょうか、幸せになりたくないって切ない。


以下は歌詞です。


I married my high school drama queen
She pulled the curtains over me
Then it was I now pronounce you a one act fool
I've been sitting here wishing for my pot of gold
And my ship to come on in
But the mother load is just another load of shit that I've been sinking in
Say goodbye to greener pastures, living happy ever after
I don't wanna be happy
So what if I'm blue
I'm not looking for a change I'm keeping my old shoes
I don't wanna be happy
That's why I'm with you
Now it's Oprah and Sally and how the world turns
And the big time money that I'll never earn
When only the sun goes down the party's over
If misery loves company
Then, baby you and I were meant to be
Tomorrow's turning out to be a beautiful day, yeah
Say goodbye to greener pastures, living happy ever after
I don't wanna be happy
So what if I'm blue
I'm not looking for a change
I'm keeping my old shoes
I don't wanna be happy
That's why I'm with you
We settle for poor connection
Got it down to imperfection
 


機械翻訳
私は高校のドラマクイーンと結婚しました
彼女は私の上にカーテンを引っ張った
それから、私は今、あなたを愚かな行為
私は金の私の鉢のためにここに座っていた
そして私の船が来る
しかし、母親の負担は、私が沈んできたばかりの別の負荷です
緑の牧草地にお別れを言い、いつまでも幸せに生きる
私は幸せにならない
だから、もし私が青いなら
私は変更を探していない私は私の古い靴を維持している
私は幸せにならない
それが私があなたと一緒にいる理由です
今はそれがオプラとサリーで、世界がどのように変わるか
そして、私が得ることのない大きな時間のお金
太陽だけが落ちるとパーティーが終わる
悲惨さが会社を愛しているなら
それでは、あなたと私は、
明日は美しい日になる
緑の牧草地にお別れを言い、いつまでも幸せに生きる
私は幸せにならない
だから、もし私が青いなら
私は変化を望んでいない
私は私の古い靴を守っている
私は幸せにならない
それが私があなたと一緒にいる理由です
接続不良のために解決する
それを不完全にしました


日本語にしましたが、メッセージを読み取るのが意外と難しい。でも音楽の雰囲気は大好きです。このアルバムはMR.BIGの中でもかなりクオリティが高いと思います。